Revolution
Why
Friday, October 25 04:53:00
Assalamualaikum.....

Hello guys. Lama kan aku menghilang? Rindu nak menaip benda yang merapu kat blog ni. Lewls. Busy gila sejak naik form 4 ni. Last aku update pun bulan 8. Haaaa aku ni cakap pung pang pung pang kata nak update bagai tapi......? Resultnya? Habuk pun tarak. Janji janji masam telah aku taburi, kini aku kembali. Cehh tak berabis dengan kembalinya -.-

Actually, nawaitu aku nak update blog lepas habis final exam tapi heh tengoklah aku sekarang ni, aku tengah final exam lagi kut. Hehe. Esok paper ekonomi asas. Pray for Alyaa. Tapi memandang kan aku tersangat malas nak study ekonomi, so aku pun update lah blog. Memandangkan mood nak menaip aku ada. Selama ni nak update tapi setiap kali tekan new entry, terus hilang semua idea aku. So sekarang ni sementara ada idea baik menaip cepat. Lol.

But before that, aku nak cakap benda yang aku cakap kat bawah ni adalah masa lalu aku, mohon jangan judge aku berdasarkan masa lalu aku.

Now, aku dah sedar. Aku dah sangat sangat sedar. Sekarang ni aku sangat sangat sangat sangat sangat bersyukur. Ye aku mengaku, dulu aku tak pernah bersyukur dengan apa yang Allah bagi kat aku. Aku selalu mempersoalkan. Aku tak pernah redha. Now, aku insaf. Aku bersyukur dengan apa yang aku ada sekarang. Aku bersyukur dengan hidup aku, bersyukur dengan rupa paras aku, bersyukur dengan segala galanya. Dulu, aku selalu sangat mengeluh, mempertikaikan, mempersoalkan, kenapa aku? Hampir semuanya aku mempersoalkan. Aku tak pernah bersyukur.

Dulu, aku selalu mempersoalkan, kenapa nasib aku macam ni? Kenapa aku dilahirkan malang? Apa perlunya diri aku dalam dunia ni? Kenapa aku macam ni? Kenapa muka aku tak lawa? Kenapa aku ada banyak masalah? Kenapa aku bodoh sangat? Kenapa masalah selalu datang kat aku? Kenapa Allah bagi ujian kat aku? Kenapa? Kenapa? Kenapa? Dulu, hidup aku penuh dengan kenapa. Sekarang ni, alhamdulillah aku dah sedar. Aku redha dan aku sangat bersyukur dengan apa yang Allah cipta.

Kenapa aku tak lawa? Ni jawapan aku.

Dear you, semua ciptaan Allah, subhanaAllah cantik. Cantik sangat. Cuma manusia yang suka membeza beza kan dan membanding bandingkan. Mungkin pada manusia A dia kata kau buruk, tak lawa, tapi mungkin manusia B akan berkata sebaliknya bukan? Mungkin kau saja yang tak jumpa lagi. So chill lah :)

Kenapa aku bodoh sangat?

Dear you, Allah cipta manusia semua sama. Cuma yang membezakan usaha kau untuk berjaya. Mungkin kau tengok sorang tu contohlah si A, kat sekolah dia bodoh, tak pandai mana tahu time kerja nanti dia lagi berjaya? Mungkin dia boleh jadi usahawan yang terkenal? Siapa tahu kan?

Kenapa masalah selalu kat aku? Kenapa aku ada banyak masalah?

Dear you, mungkin bagi kau, masalah tu dah berat sangat. But believe me, Allah tak akan bagi masalah kat seseorang hambanya jika hambanya tak mampu tanggung. Percayalah, aku tahu kau boleh hadapai semua masalah. Sabar, tenang, usaha untuk selesaikan masalah, tawakal dan berdoakan kepada Allah :) bagi kau, masalah kau ni dah besar sangat, tapi percaya lah cakap aku kat luar sana ada yang tanggung masalah lagi besar, lagi berat dari kau tapi dia tabah hadapinya.

Kenapa aku taip semua ni? Sebab aku nak orang tak jadi macam aku, dulu aku tak reti bersyukur. Tolong lah bersyukur dengan kehidupan anda sekarang. Trust me, even kau tak suka macam mana kehidupan kau sekarang ni, kat luar sana pasti ada yang berdoa mohon berada dalam kehidupan kau *aku harap korang faham apa yang aku sampaikan walaupun berbelit*

That's all. Sorry for everything. Tolong bagi aku tunjuk ajar, aku nak berubah.




OLDERNEWER